Vandaag onze zesde clubrit gedaan naar Xhendremael 59 Km. Met 18 vertrekkers vandaag (4 Dames en 14 Heren). Een beetje klimwerk in deze rit vandaag (350 Hm. GPS). Een dikke proficiat aan iedereen die mee geweest is, zeker aan onze dames. En zoals altijd weer een zeer gezellige afsluiter bij Jenny en Gilbert in het buurthuis. Het verslag van de rit zal verzorgd worden door Geert Martin te bekijken op onze website WTC De Zonnekloppers.
Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Rit Naar Stokrooie
Rit Naar Schoorheide
Vandaag een rit naar Schoorheide 110 Km. gedaan. Weer prachtig fietsweer vandaag over mooie fietspaden en door prachtige natuur. De koffiestop in Leopoldsburg heb ik overgeslagen. Die heb ik tegoed gehouden tot in Munsterbilzen waar het weer een zeer gezellige afsluiter was van de rit in Cafe ’t Smidje. Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Clubrit naar Heusden.
Vandaag onze vijfde clubrit gedaan naar Heusden 66 Km. Met 17 vertrekkers vandaag (3 Dames en 14 Heren). En zoals altijd weer een zeer gezellige afsluiter bij Jenny en Gilbert in het buurthuis. Het verslag van de rit zal verzorgd worden door Geert Martin te bekijken op onze website WTC De Zonnekloppers. Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Rit Naar Munstergeleen (NL)
Rit Naar Berloz
Rit naar Scherpenheuvel
Vandaag een rit naar Scherpenheuvel 114 Km gedaan. Licht golvend parcours met een straffe en koude wind vandaag. Een eerste stop gehouden in Halen en een terras stop in Taverne Het Molenhuis te Scherpenheuvel voor een tas koffie. Toch weer genoten van de rit met nog een afsluiter bij cafe ’t Smidje te Munsterbilzen. Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Rit Naar Molenstede
Vandaag een rit naar Molenstede 102 Km. gedaan samen met Gino Fancello en Richard Vandebosch. Bij onze stop aan het kerkje van Molenstede zaten we in goed gezelschap bij De Goede Lieden van Moelstede. Volgens een overlevering visten inwoners van het gehucht Molenstede het beeld van “Onze-Lieve-Vrouw van Diest” op uit de Demer terwijl het rechtstaand naar Diest dreef. “De Goede Lieden van Moelstede” kregen daarom sinds 1488 het voorrecht het beeld te dragen in de jaarlijkse ommegang te Diest. De Onze-Lieve-Vrouwgilde, die uit dit gebruik ontstond, is de eerste bekende vereniging van Molenstede.
Deze legende leverde de inspiratie voor dit beeld. Het monument wil eveneens de bijdrage belichten van de talrijke Molensteedse verenigingen en het vrijwilligerswerk aan de sociale leefgemeenschap. Iedereen toch weer tevreden van de rit met nog een gezellige afsluiter bij Cafe ’t Smidje te Munsterbilzen. Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Rit Naar Esneux
Vandaag een rit naar Esneux 118 Km. gedaan samen met Jos Hansen, Luc Wolfs en Thierry Courtois. Thierry is van geboorte uit Esneux, en hij had mij gevraagd om enkele kilometers om te rijden en een goeien dag te gaan zeggen bij zijn ouders. Mensen dat was wat meer dan een goeien dag, we werden daar getracteerd op koffie broodjes en vlaai. Nog een ferme merci van ons allemaal aan de ouders van Thierry. Richting Esneux is natuurlijk niet vlak, (1250 Hm. op de GPS). Hebben dan ook serieus wat hellingen (of waren het bergen?) moeten opfietsen. Iedereen toch weer tevreden van de rit met nog een gezellige afsluiter bij Cafe ’t Smidje te Munsterbilzen. Klik op de afbeeldingen voor meer info.
Clubrit naar Kotem
Vandaag onze derde clubrit gedaan naar Kotem 53 Km. Met 21 vertrekkers vandaag (5 Dames en 16 Heren). En zoals altijd weer een zeer gezellige afsluiter bij Jenny en Gilbert in het buurthuis. Het verslag van de rit zal verzorgd worden door Geert Martin te bekijken op onze website WTC De Zonnekloppers. Klik op de afbeeldingen voor meer info.


























































