Funbikers Meerdaagse Ardêche 2013

Terug van vijf dagen in de Ardêche, waarvan drie fietsdagen. Een super mooie meerdaagse georganiseerd door onze club Bilzerse Funbikers. Alles was perfect georganiseerd door ons bestuur. Het verblijf in de vakantie woningen van Rachel en Joseph Vantilt was gewoonweg perfect. De meegereisde kok Jurgen heeft ons verwend met eten waar een vijf sterren hotel nog een puntje kan aan zuigen. En niet vergeten Kristel en Rachel die ons dagelijks een uitgebreid ontbijt buffet bezorgde, zodat we gesterkt aan onze zware klimritten konden beginnen. Dat het in de Ardêche niet vlak is dat kan men zien wanneer men op de foto links van Strava klikt.  Ik ben dan wel gestrand op 3 Km van de top van de Mont-Ventoux (geen triple gemonteerd), doch zeer tevreden over mijn prestatie over de 3 mooie fiets dagen en de gezellige groep vrienden Funbikers.

ArdêcheRit1 ArdêcheRit2 ArdêcheRit3

 

Voor de mensen die in de Ardêche op vakantie willen gaan zeker een aanrader in de ruime vakantie woningen van Rachel en Joseph. Klik op de afbeelding voor de link.

Ardêche

Clubrit naar Wasseiges zondag 15-09-13

Maandag de club rit naar Wasseiges 121 Km gaan verkennen. Wegens wegenwerken weer aanpassingen moeten uitvoeren. Hopelijk zondag geen afgesloten dorpskernen wegens rommel markten of andere festiviteiten, dat is natuurlijk niet te voorzien. Vertrek 7 u 30. Klik op de afbeeldingen voor meer informatie en links.

BFB2013-RIT27-120KM (Wasseiges)                            RWGPS               GPS

Vrijdag 13-09-2013 Rit naar Werchter.

Vandaag een rit naar Werchter 169 Km gedaan. Geloof het of niet, maar vandaag geen wegenwerken tegen gekomen. Heb veel van mijn jeugd door gebracht aan de Demer in de Spurker beemden, toen hij nog niet was recht getrokken en nog mooi meianderde door de weilanden en in iedere bocht wel iemand zat te vissen. Wou vandaag eens gaan kijken waar de Demer in de Dijle vloeit, in Werchter dus. Weer een mooie rit, en de laatste 3 km voor Werchter op een prachtig fietspad op de dijk langs de Demer gefietst. Werchter zelf was dan weer wat tegengevallen, (de mensen hebben blijkbaar daar in het centrum economisch niet kunnen mee profiteren van het grote festival Rock-Werchter). Het dorp leek op enkele plaatsen zo wat in verval. Gelukkig was er nog een café open op de markt tegenover de kerk om een koffie en een trappist te drinken. Klik op de afbeeldingen voor meer info.

Stop1-57Km-Molenbeek-Wersbeek4F (Kopie) Stop2-80Km-Demerdijk-Werchter4F (Kopie) Stop3-82Km-Kerk-Werchter4F (Kopie) Stop4-129Km-Donk01       L37R10       RWGPS

Woensdag 04-09-2013 Rit naar Namen

Vandaag een rit naar Namen 180 Km. gedaan samen met Marijke, die haar laatste woensdag verlof had. Via Werm, Oreye, Bovenistier, Viemme naar Fumal waar we na 54 Km onze eerste stop hadden. Vandaar via Ravel 127 richting Huccorgne waar we onze eerste serieuze klim voor de voeten kregen. Dan verder naar Coulthuin omhoog via een half verharde weg die ik zelf ook nog niet gedaan had. Maar eenmaal boven kregen we dan ook weer een ongelofelijk mooi panoramazicht op de valleien. Vandaar ging het in dalende lijn naar de Maasvallei in Andenne waar we dan  de Ravel langs de Maas hebben genomen tot in Namen, 20 Km genieten van de Maasvallei. In Namen na 91 Km hebben we dan weer een iets langere pauze gehouden om de innerlijke mens te versterken met spijs en drank. Dan weer vertrokken aan de overzijde van de maas richting Marche-Les-Dames
waar we weer geleidelijk aan uit de maasvallei moesten klimmen. Via Forville, Burdinne, Braives, Waremme naar Oleye waar we na 143 Km onze derde stop hadden om de laatste boterhammen te verorberen. Nog 47 Km te gaan via Heers, Heks, Vliermaal en Hoeselt (waar Marijke afscheid van mij heeft genomen) naar Munsterbilzen. Waar ik dan nog heb kunnen nagenieten in Café Bloemenhof van weer een zeer mooie en geslaagde rit. Klik op de afbeeldingen voor meer info en links.

Stop1-Fumal 54Km-02 Stop1-Fumal 54Km-03 Stop2-Namen 91Km-09Stop2-Namen 91Km-10 Stop2-Namen 91Km-14 Stop3-Oleye 143Km-15Stop3-Oleye 143Km-16 Stop3-Oleye 143Km-18 Stop3-Oleye 143Km-19

L29R12    L29R12-09-Namen 091 Km   RWGPS GPS

Zaterdag 31-08-2013 Rit naar Durbuy

Vandaag een rit naar Durbuy 161 Km. gedaan samen met Marijke en Jee Pee.Via Rijkhoven, Hamal de afdaling van de Cahottes naar Engis. Hier begon onze eerste lange klim van de dag waar we boven in Aux-Houx na 49 Km. onze eerste stop hadden. Vanaf daar ging het voortdurend op en neer via kleine dorpjes Nandrin, Pair, Ocquir en de klim naar Borlon, waar we het hoogste punt van de dag bereikten 325 M. Dan de afdaling naar Durbuy, waar we weer de nodige spijs en drank bestelden. Vanuit Durbuy weer een lange mooie klim van ongeveer 4,5 Km. naar Longueville en verder steeds dalen en klimmen
naar de maasvallei in Ivoz-Ramet (Luik). Van hier uit weer een stevige klim van ongeveer 4 Km naar Lantin waar we na 131 Km. onze derde stop hadden. Nog een kleine 30 Km. te gaan tot Munsterbilzen, waar we in Café Bloemenhof weer voldaan konden nagenieten op het terras van weer een zeer mooie fietsdag. Klik op de afbeeldingen voor meer info.

Stop1-01 Stop2-03 Stop2-06Stop2-07 Stop2-10 Stop2-09Stop3-12 Stop4-14 Stop4-16

L25R10     Durbuy     RWGPS GPS

Woensdag 28-08-2013 Rit naar Heeze (NL)

Vandaag een rit naar Heeze (NL) 158 Km. gedaan Samen met Marijke. Van Munsterbilzen via Sledderlo, Genk, Meeuwen, Kaulille, Hamont naar Gastel waar we na ongeveer 60 Km. onze eerste stop hadden. Dan via Leendersstrijp, Leende naar Heeze waar we na 76 Km onze terrasstop hadden, daar hebben we genoten van een lekkere koffie, thee en voor mij een La Trappe Trappist. Om dan vanuit Heeze na ongeveer 2 Km terecht te komen in een heide natuurgebied (Strabrechtse Heide) dat volgens mij al 200 jaar niet veranderd is. Hier hebben we toch wel 6 Km kunnen genieten, ondanks dat de fietspaden er soms wat zanderig bijlagen van de ongelooflijk mooie purperen heide en de vergezichten zonder ook maar een gebouw in uw gezichtsveld te bespeuren. Hier hebben we ook nog een stop gehouden om wat foto’s te maken van een kudde Schotse hooglanders die lag te herkouwen onder de enige boom wat daar in de buurt stond. Eenmaal uit het natuurgebied ging het al snel via landerijen en boerderijen naar Weert om dan aan grenspaal 164 in Bocholt na 113 Km. onze derde stop te houden om onze laatste boterhammen te verwerken. Vandaar nog 45 Km te gaan via Bree, Gruitrode, Opglabbeek, As en Wiemesmeer naar Munsterbilzen. Om daar in Café Bloemenhof nog na te genieten met een Adelardus van weer een zeer mooie en geslaagde rit. Klik op de afbeeldingen voor meer info en links.

Stop1-01 Stop2-03 Stop2-02 Fotostop-04 Fotostop-05 Fotostop-06 Fotostop-07 Fotostop-08 Stop3-09 Stop3-10 Stop3-11 Stop4-12

Heeze De Zwaan       RWGPS       

Maandag 26-08-2013 Rit naar Kirchhoven (DE)

Vandaag een rit naar Kirchhoven (DE) (433 Hm) 125 Km. gedaan. Alleen richting Sittard en door het centrum van Sittard was het niet zo comfortabel (veel rode lichten). De rest van het parcours was dan weer wel heel mooi. Uiteindelijk met de nodige wegenwerken 127 Km. op de teller.Klik op de afbeeldingen  voor meer info.

LUS08-07-08-RIT09-125-KM-(Kirchhoven) 26-08-13-01 LUS08-07-08-RIT09-125-KM-(Kirchhoven) 26-08-13-02 LUS08-07-08-RIT09-125-KM-(Kirchhoven) 26-08-13-03

L08R09 RWGPS

Zaterdag 24-08-2013 Rit naar Francorchamps

Vandaag een rit naar Francorchamps (2135 Hm) 158 Km. gedaan samen met Luc, Marijke en Jee Pee. Vertrokken om 8 uur aan Cafe Bloemenhof te Munsterbilzen. Vandaar richting Waltwilder, Herderen, Bassenge, Hautin, Richelle, Blegny, Boland, Melen waar het lang-zaam begon te regenen. Daar besloten we om onder de brug van de autostrade onze eerste stop te houden na 45 Km. en hebben we onze eerste boterhammen genuttigd, ondertussen was het weer gestopt met regenen. Vandaar weer op weg richting Soiron, Pepinster, Theux en Spa, hier begonnen we aan de klim Côte du Rosier Nord 6 Km. Mooie klim niet te zwaar gem. 5%. Dan de afdaling van de Rosier, en weer omhoog richting Francorchamps, waar we na 84 Km onze middag pauze hadden, en onze innerlijke mens weer versterkt hebben met spijs en drank. Vandaar weer op de terugweg (ondertussen was het weer wat beginnen regenen) met ups en downs richting Ensival (Verviers). Voor de mensen die de streek rond Verviers kennen weten dat dat weer in een diep dal ligt, waar we met soms heel hoge stijging percentages weer moesten uit geraken. Eenmaal boven in Battice ging het richting Julemont en Saint-Andre waar we na 126 Km. onze derde stop hadden. Vandaar richting Dalhem, Vise, Haccourt om dan rechts af te draaien en de Hallembaye nog aan de scherpe kant mee te nemen. Eenmaal die overwonnen hadden we enkel nog de klim richting rond punt Zichen te doen. De rest was in dalende lijn richting Munsterbilzen (buiten de kerkstraat in Rosmeer). Al bij al weer een zeer geslaagde rit met vier tevreden mensen. Klik op de afbeeldingen voor meer info en links.

Stop1-Melen-01 Stop2-Francorchamps-05 Stop2-Francorchamps-07Stop2-Francorchamps-10 Stop2-Francorchamps-11 Stop2-Francorchamps-12Stop3-Saint-Andre-13 Stop3-Saint-Andre-15 Stop3-Saint-Andre-17

L20R13      Francorchamps Racing Hotel      RWGPS  GPS

Woensdag 21-08-2013 Rit naar Bladel (NL)

Vandaag een vlakke rit naar D’n Ouwe Brandtoren (Bladel NL) 166 Km. gedaan samen met Marijke, Berna, Fernando, Fulvio, Gino en Giuseppe. Een heel toffe groep. En het was weer een heel mooie rit door heel veel natuurschoon. Ongeveer halverwege was het natuurlijk weer tijd om de innerlijke mens van spijs en drank  te voorzien op het terras van Taverne D’n Ouwe Brandtoren. Klik op de afbeeldingen voor meer info en links.

Stop1-01-21-08-13 Stop1-02-21-08-13 Stop2-05-21-08-13Stop2-08-21-08-13 Stop2-10-21-08-13 Stop3-15-21-08-13

L44R09 Ouwe Brandtoren Taverne RWGPS GPS