Woensdag 21-07-21 met Jeannine de pittige wandeling “W0220.Waterschei(Mijnterril)-Zwartberg(Vliegveld)-19.4Km.” gedaan. Met een korte pauze na 7 Km. boven op de mijnterril van Waterschei. En na 13 Km. een terraspauze bij “Brasserie Limburgse Vleugels” aan het vliegveld van Zwartberg. De afsluiter na de wandeling was bij “Brasserie Thema Café” aan het stadion van KRC Genk. Een paar kleine aanpassingen moeten doen tijdens de wandeling met verdwenen en afgesloten paden. Weer een mooie wandeling met prachtige uitzichten. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Vechmaal-Borgloon.
Zaterdag 17-07-21 met Catherine en Jeannine de wandeling “W0174.Vechmaal-Borgloon-18.1Km.” gedaan. Met een terraspauze bij “Café Hasbania” in het centrum van Borgloon na ongeveer 9 Km. De afsluiter na de wandeling was bij “Herberg De Horne” te Vechmaal. Licht golvend parcours door het mooie landschap van Loon. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Sint-Martens-Voeren-Ulvend.
Zaterdag 10-07-21 met Catherine en Jeannine de pittige wandeling “W0054.Sint-Martens-Voeren-Ulvend-18.4Km.” gedaan. Met een korte bank pauze na 6.5Km. En een tweede pauze voor wat lekkers bij “Ijssalon ’t Bakhuis” te Ulvend na 13.5Km. Weer een fijne wandeling in een prachtige omgeving met mooie panoramazichten.afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Val-Dieu-Aubel.
Zaterdag 03-07-21 met Catherine de wandeling “W0055.Val-Dieu-Aubel-15.3Km.” gedaan. Met een pauze bij “Patisserie en Theesalon Jean Pierre” te Aubel na 8.3Km. De afsluiter na de wandeling bij “Le Casse-Croûte du Val-Dieu” te Val-Dieu is niet kunnen doorgaan (veel te druk). We hebben dan maar een bezoekje gebracht aan de Abdijkerk van Val-Dieu. Bij deze wandeling hebben we het nodige oponthoud en omleidingen gehad onderweg. Een eerste maal bij een boerderij waar de weg afgesloten was voor het melken van de koeien. Een tweede maal was het wandelpad waar we vorige keer wel door konden nu afgesloten als privé domein. Ik heb ondertussen het parcours van de wandeling reeds aangepast. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Rit naar Horpmaal.
Vrijdag 02-07-21 met Jefke, Johny, Pol en Richard de rit “L30R02a-046-(Horpmaal)” 46 Km. gedaan. Met een terraspauze bij “Fietscafé ’t Velohofke” na 29 km. te Widooie. En een afsluiter na de rit bij “Bistro Common Sense” te Bilzen. Licht golvend mooi Haspengouw parcours. Pol heeft nog lek gereden. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Tongeren(De Motten)-Widooie.
Zaterdag 26-06-21 solo de vlakke wandeling “W0224.Tongeren(De Motten)-Widooie-19Km”. De oorspronkelijke wandeling van 18 Km. moeten aanpassen naar 19 Km. (zat een stuk privé weg in wat niet meer toegankelijk was voor wandelaars). Met een pauze bij “Fietscafé ’t Velohofke” na 12 Km. En een terraspauze na 18 Km. in het centrum van Tongeren (Ambiorix). Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Rit naar As.
Vrijdag 25-06-21 met Freddy, Johny, Marina, Pol en Richard de vlakke rit “L05R01a-056-(As)” 56 Km. gedaan. Met een terraspauze bij de “Cafetaria Salamander” na 29 km. te Maasmechelen. De afsluiter was bij “Café ’t Smidje” te Munsterbilzen. Na bijna vier maanden zonder fietsen is dat toch weer redelijk goed meegevallen. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Kanne Fort Sint-Pieter.
Zaterdag 19-06-21 met Catherine, Hilde en Nicole de redelijk pittige wandeling “W0179.Kanne-(Fort Sint Pieter)-15.4Km.” gedaan. De eerste pauze was aan “Chalet Bergrust” na 6.6 Km. Een tweede pauze was bij “Chalet D’n Observant” na 11.9 Km. Alweer een mooie wandeling in de omgeving van de Pietersberg. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Zutendaal-Bessemer.
Zondag 13-06-21 solo de boswandeling “W0186.Zutendaal-Bessemer-14.6Km”. gedaan. De voorziene terras pauze na 7.8 Km. bij “Brasserie Foresta” te Neerharen was niet mogelijk (stond een bord buiten, enkel op reservatie). Wat verder dan maar de pauze in het bos op een boomstam gehouden. Ook de afsluiter na de wandeling bij “Het Ijsparadijs” was niet mogelijk (ging pas om 14 uur open). Mooie zeer bosrijke wandeling. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.
Wandeling Eisden(Terhills)-Eisden(Station).
Zaterdag 12-06-21 solo de pittige maar mooie wandeling “W0222.Eisden(Terhills)-Eisden(Station)-14.5Km” gedaan. Met een terras pauze na 7 Km. bij “Café De Statie” te Eisden. De afsluiter na de wandeling bij “Restaurant Terland” in Terhills Park heb ik laten voorbij gaan (te druk naar mijn goesting). Weer kunnen genieten van de prachtige fauna en flora boven op de mijnterrils. Klik op de afbeeldingen en knoppen voor meer info.





























































































